ÁSZF

                                                             

 

A RUHAKIRÁLY NŐI DIVAT WEBÁRUHÁZ S-5XL

Általános Szerződési Feltételei

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Ha a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az info kukac ruhakiraly.hu email címen.

Kedves Vásárló! Ön szabadon böngészhet, a Ruhakiraly webáruház lapjai között, azonban megrendelése véglegesítése előtt, köteles megismerni jelen Általános szerződési feltételeink rendelkezéseit. Az Ön és a vállalkozásunk között létrejövő szerződés tartalmazza – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

-Vállalkozásunk az értékesítést online webáruházon keresztül bonyolítja.

-Termékeink az alábbi partnerünknél is átvehetők előre egyeztetés esetén:   

          Encian divat: 9400 Sopron Lackner K.u.48. Kristály –üzletház

 Üzemeltetői adatok:

                                    Vállalkozó: Baranyáné Perger Andrea e.v.

                                    Adószám: 67426229-1-28,  Közösségi adószám: HU67426229

                                    Egyéni vállalkozót nyilvántartásba vevő szerv: SMJV Önkormányzat Igazgatási osztálya

                                    A vállalkozó nyilvántartási száma: 50215663

                                    Statisztika számjel: 67426229-4791-231-08

                                    A vállalkozó kamarai nyilvántartási száma:SV67426229 

                                    Elérhetőség: info@ruhakiraly.hu

                                    Telefon: +36/70-590-6430

                                    Székhely: Magyarország 9400 Sopron Heimler K.u. 36.                                                                                                                                                                                                   (NEM ÜZLET! NEM VISSZÁRU ÁTVEVŐHELY!)

                                    Web: www.ruhakiraly.hu

                                    Kapcsolattartó: Baranyáné Perger Andrea                         

                                    Számlavezető Bank:UNICREDIT

                                    Számlaszám:10918001-00000032-09540007       

    Tárhelyszolgáltatói adatok:                                                                                                                                                                                   
                                    Szolgáltató neve: fws online Kft.
                                    Székhely: 9444 Fertőszentmiklós, Petőfi u.44.
                                    E-mail: office@fws.hu
                                    Adószám: 14113291-2-08
                                    Közösségi adószám: HU 14113291

-A szerződés nyelve magyar.A megrendelő és a webáruház között megkötött szerződés nem minősül írásban megkötött szerződésnek,iktatásra nem kerül és semmilyen magatartási kódexre nem utal.

-Megvásárolható termékek köre: női divat felsőruházat.

A webáruház molett és normál méretű ruházati termékeket és ruházati kiegészítőket forgalmaz. A termékeknél megjelenített képek a valóságnak teljesen egészében megfelelnek, csupán a különböző technikai paraméterek miatt (ilyen például a képernyő beállítása) minimális színbeli különbségek előfordulhatnak.

-Áraink 0% áfát tartalmaznak, a szállítás költsége külön fizetendő.

-A házhozszállítási díja:

                                 -  1490.- Ft.

POSTÁN MARADÓ vagy POSTAPONTRA történő szállítás:

A rendelés során lehetősége van az üzenethez és/vagy a szállítási címhez beírni, hogy melyik Posta Pontra vagy Postára szeretné a vásárló a csomagot kérni. Ez lehet a lakóhelyéhez vagy munkahelyéhez legközelebb illetve útba eső MOL PONT, COOP PONT, POSTA, vagy posta csomagautomata is.

POSTÁN MARADÓ vagy POSTA PONTRA történő kiszállítás díja: - 1490.-Ft.

A csomagokat a Magyar Posta / futár 8 és 17 óra között/ szállítja ki a megadott szállítási címre.

Kérjük olyan címet adjon meg ahol a futár Önt napközben is elérheti.Ha nem sikerül átvenni a csomagot, azt másnap újra megpróbálja kézbesíteni a futár, majd ezután még 5 napig még átvehető a postán.

Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, abban az esetben ha a csomagon Ön valamilyen külső sérülést vél felfedezni,mely a szállítás során keletkezhet, kérje jegyzőkönyv felvételét, hogy az esetleges későbbi kárigények benyújtása a szállító cég felé ezzel is megkönnyítse.

Jelen dokumentum elektronikus formában kerül megkötésre, iktatására nem kerül sor, ezért a későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

Regisztráció

Vásárlás regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetséges. A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti. A regisztrációkor megadott adatok bármikor módosíthatók esetleg törölhetők.

A regisztráció nem vesz igénybe 1 percnél több időt.

Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.

A megrendelés folyamata

1. A termék adatlapján kiválasztom a megfelelő méretet (segít a mérettáblázat) és mennyiséget majd rákattint a „Kosárba teszem” gombra, amikor a termék belekerül megtekintheti annak tartalmát.

2. A vásárlás további folytatásához kattintson a „Még vásárolok” gombra, mellyel visszakerül az iménti termék adatlapjára.

3. Járjon el az 1-es pontban leírtak szerint minden megvásárolni kívánt termék esetében.

4. Amikor minden óhajtott terméket elhelyezett a kosarában kattintson a „Kosár ”gomra, a jobb felső sarokban, hogy megtekinthesse annak tartalmát, vagy egyből egy termék behelyezésekor is oda jut. A kosárban a termékeket törölheti, mennyiségüket módosíthatja a sorban megadott beviteli mezőbe való mennyiség megadásával.

5. A kosárban található „Megrendelem” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés folyamatában.

6. A megrendeléshez és a szállításhoz szükséges adatok kitöltése következik. Itt látható még a rendelés összege  a szállítás költsége és a fizetendő összeg összessen.Az személyes adatok kitöltést követően a "Megrendelés" gombra kattintva haladunk tovább.

7. A sikeres rendelésről a rendszer automatikusan e-mailben tájékoztatja Önt.

A megrendelt terméket utánvét esetén a csomag átvételekor a futárnak kell fizetni.

A megrendelt terméket előre utalás esetén a megrendelést követően 5 naptári napon belül kérjük kiegyenlíteni a következő bankszámlára:UNICREDIT

Bankszámla tulajdonos neve: Baranyáné Perger Andrea

Bankszámlaszám:10918001-00000032-09540007

Megjegyzés rovatba:(ha megrendelő neve eltér a számlatulajdonos nevétől) kérjük a megrendelő nevét külön beírni.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9- és 16-óra között történik.

Természetesen a Webshop munkaidőn túl is fogadja az Önök megrendeléseit, amit a következő munkanap dolgozunk fel.

Rendszerünk a megrendelésről egy e-mailt küld Önnek, melyben található rendelési számra és megrendelő nevére hivatkozva érdeklődhet rendelésével kapcsolatban írásban a info@ruhakiraly.hu e-mail címen.

Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a megrendelőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekkel kapcsolatban lásd:

A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletet.

A Ruhakiraly a megrendeléseket a mindenkori raktárkészlet erejéig tudja teljesíteni.

A Ruhakiraly fenntartja  jogot a már visszaigazolt megrendelés visszamondására.

Ha a megrendelés teljesítésekor probléma adódna, mindenképpen felvesszük a kapcsolatot Önnel. Ezért nagyon fontos hogy helyes telefonszámot, és működő e-mail címet adjon meg.

Amennyiben a megrendelt terméket nem tudjuk szállítani vagy a szállítási költség az előzetesen kalkulálttól eltér, ezt jelezzük Ön felé és eldöntheti, hogy rendelését a megváltozott feltételek mellett is fenntartja-e. Ebben az esetben csak az Ön jóváhagyásával küldjük a megrendelt termékeket.

 

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.

 

Tájékoztató a fogyasztó vásárlót megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

 

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) az Árunak,

ab) több Áru adás-vételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatások eltérő időpontban történnek, akkor az utoljára szolgáltatott Árunak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt ezen felüli elállási idő önkéntes vállalása jogszabályban írtakon felül.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben az Eladó által vállalt ezen felüli elállási idő önkéntes vállalása jogszabályban írtakon felül.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

Az Áru visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.

Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

-a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

-olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

-olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;

-olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

-olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;

-olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásától függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

-olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

-lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

-hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

-nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

-lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

-a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

 

-Az "elállási jog" gyakorlásának a menete

Amennyiben a vásárló élni kíván az indoklás nélküli elállási jogával, úgy a felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatot és a vételár visszatérítéséhez szükséges adatokat az alábbi e-mail címre kérjük eljuttatni:         

 info kukac ruhakiraly.hu. 

Letölthető minta nyomtatvány az elállási jog gyakorlásához : Az alábbi linket ki kell jelölni és a böngészőbe be kell illeszteni: 

     https://docs.google.com/document/d/1cXxJQXbRnEsTn71YhKV1K3w4Zxiw3uSxcr0Fk0E9cJU/edit?usp=sharing                    

A szerződéstől elállni kívánt terméket juttassa vissza a átvételi címünkre:

 RUHAKIRALY WEBSHOP  9400 Sopron Lackner K.u.48. Kristály-üzletház 

Kérjük, hogy a terméket, melynek vásárlásától Ön el szeretne állni,- ha mód van rá - akkor a rá akasztott címkéjével együtt felpróbálás után a tisztán (használtan, rúzs-alapozó-stb.-foltosan, átalakított, stb. árut nem veszünk vissza.) adja fel.

UTÁNVÉTTEL KÜLDÖTT CSOMAGOT NEM VESZÜNK ÁT. 

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy előzetes, egyeztetés után a lehető legrövidebb időn belül adja fel a visszaküldeni kívánt terméket (csomagot), mert  14 napon túl feladott csomagot nem veszünk át, és így nem gyakorolhatja elállási, vagy vissza cserélési szándékát.

A vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, olyan termék esetében, amely a személyéhez kötött, illetve amelyet a vásárló kifejezett utasításai alapján vagy kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.

 

FIGYELEM!

Csak akkor rendelje meg a terméket, ha komolyan is gondolja, mert a "megrendelem" gombra történő kattintással a Ptk. (Magyarország Polgári Törvénykönyve) szerint vásárlási ajánlatot tesz a termékre,ami fizetési kötelezettséggel jár!

Amennyiben a megrendelt terméket nem veszi át, azzal szerződést szeg, és köteles a webáruház ezzel kapcsolatosan felmerült költségeit (csomagolás, szállítás díja) megtéríteni.

A csomag újraküldésére illetve új megrendelés leadására kizárólag a vételár és a szállítási díj, valamint az át nem vett megrendelés költségeinek előre történő megfizetése esetén van lehetőség.

 

Csere:

Amennyiben nem lett jó a méret, vagy nem áll jól a megrendelt termék, vagy nem tetszik,...stb, lehetőség van cserére.Ha a vásárló élni kíván a csere lehetőségével, akkor az átvételtől számított lehető leghamarabb, jelezze szándékát felénk: az info kukac ruhakiraly.hu e-mail címen. Ezután felvesszük Önnel a kapcsolatot e-mailben és egyeztetünk, hogy van-e a másik méret, szín, fazon,...stb. Egyeztetés után átvételi címünkre küldje vissza a terméket, ( RUHAKIRALY WEBSHOP 9400 Sopron Lackner K.u.48. Kristály-üzletház ) Kizárólag olyan terméket küldjön vissza amit még nem hordtak ill. más külső beavatkozáson (mosás, átalakítás, felhajtás, stb.) nem esett át.Ellenkező esetben a csere lehetősége elveszik. Kérjük Önöket, hogy egyeztetés után a lehető legrövidebb időn belül adja fel a visszaküldeni kívánt terméket (csomagot), mert az átvétel után 14 napon túl feladott csomagot nem vesszük át. A visszaküldés, és az újbóli postaköltség terheit a Vásárló viseli!

Amennyiben a megrendelését tévedésből adtad le vagy adatait hibásan adta meg, azt a leadást követően az info kukac ruhakiraly.hu e-mail címen mondhatja le vagy módosíthatja minden következmény nélkül.Lemondó (vagy módosító) nyilatkozatában pontosan adja meg nevét,címét,tel.számát a pontos beazonosítás érdekében.

 

Panaszügyintézés

A Ruhakiraly célja, hogy valamennyi megrendelést kifogástalan minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. 

Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy kérjük a következő email címre írjon: info kukac ruhakiraly.hu

A fogyasztói kifogásra a beérkezést követően legkésőbb 14 munkanapon belül válaszolunk. Ha a panaszt elutasítjuk, abban az esetben ezt meg is indokoljuk, megjelölve a jogérvényesítés lehetséges helyét, módját, valamint az arra nyitva álló határidőt.

A vásárló, panaszának elutasítása esetén, hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, az alábbiak szerint:

-Amennyiben a vásárló és a Ruhakiraly között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita, a felek közötti tárgyalások során, nem rendeződik,a vásárló panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

 A vásárlónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: 

-Pest Megyei Békéltető Testület                                                        

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Telefonszáma: 06-1-269-0703

-Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525

-Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Telefonszáma: (72) 507-154

-Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976

-Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091

-Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

-Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250

-Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

-Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202

-Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

-Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszáma: (36) 416-660

-Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

-Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

-Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

-Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

-Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

-Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544

-Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

-Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

-Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, melyben a fogyasztók regisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: a linket kimásolva a böngészőbe kell beilleszteni:

 https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Termékszavatosság, Kellékszavatosság

A Ruhakiraly által forgalmazott termékek szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban és a 19/2014. (IV.29) NGM rendeletben foglaltak az irányadóak.

A Ruhakiraly kiváló minőségű, eredeti termékeket forgalmaz. Ennek ellenére azonban a legjobb minőségű termékeknél is előfordulhat probléma. Ilyen esetben a Ruhakiraly igyekszik gyorsan és szakszerűen orvosolni a problémát, a hatályos jogszabályoknak megfelelően.

Minden termék mellett a csomagban megtalálja a szállítót a vásárlás dátumával, cégünk adataival, címével.

Kérjük, őrizze meg ezt a bizonylatot, az esetleges későbbi reklamáció esetére.

Ha a használat során bármilyen rendellenességet tapasztal, kérjük, haladéktalanul értesítsen minket az info kukac ruhakiraly.hu e-mail címen. A panaszról a 19/2014. (IV.29) NGM rendeletnek megfelelően jegyzőkönyvet veszünk fel. A hibás terméket, egyeztetés után, kérjük küldje vissza átvételi címünkre: (9400 Sopron Lackner Kristóf utca 48/a Kristály-üzletház Ruhakiraly webshop).

Amennyiben úgy ítéljük meg, hogy a reklamáció jogos, az alábbiak szerint járunk el.                                                              Javítható hiba: Ebben az esetben a terméket megjavítjuk, és a lehető legrövidebb időn belül a mi költségünkre visszajuttatjuk.Nem javítható hiba: Ebben az esetben kicserélik a terméket vagy a vételárat visszafizetjük.

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó tájékoztatás: termékszavatosság és kellékszavatosság 

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Kellékszavatossági jogok általános szabályai

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

Kellékszavatossági jogok speciális szabályai fogyasztói szerződés keretében eladott az áruk és digitális elemet tartalmazó áru esetében

Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló - szerződés esetén a „Kellékszavatossági jogok általános szabályai” pontban írtak a Fogyasztót a jelen pont szerinti eltérésekkel illetik meg.

Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló - szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményez az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket

az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy javított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét

ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét

a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy

az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő szabály, hogy:

az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét

ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy javított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el ésszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és

az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben nem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon (áru adásvétele esetén egy éven) belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap (áru adásvétele esetén egy év) eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az Áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Módosított, javított kiadás. Hatályos: 2022.06.20.

A dokumentum innen letölthető: a linket másolja ki és illessze be a böngészőjébe:

https://docs.google.com/document/d/1HOY9aPQGMAqtbD3i3lKonplqq4IbOFe7zn0jy5MDYn4/edit#